16+
Графическая версия сайта
Зарегистрировано –  123 585Зрителей: 66 653
Авторов: 56 932

On-line13 315Зрителей: 2599
Авторов: 10716

Загружено работ – 2 126 578
Социальная сеть для творческих людей
  

Полесовщикова Ольга Геннадьевна

Пользователь olgafoto_13x18 / Полесовщикова Ольга Геннадьевна

olgafoto_13x18

Регистрация: 28 октября ’2009   02:16
Имя: Полесовщикова Ольга Геннадьевна
Страна: Россия
Город: Москва
О себе:
    фотохудожник,проподаватель в МГУКИ,фотохудожник,люблю жизнь,изображение,свободу,петь,странствовать,общение,детей,эммульсионную фотографию,Марк 3,выставочную деятельность,создание изображения,носящего станковый характер...
    The embodiment of photoworks of Olga Polesovshchikovа, the graduate of photo art department, finds many analogues among the author's technologies. She uses format camera 13х18 without a shutter that assumes working with the camera’s lid (it is influencing in a special way the quality of fixing of the filmed object) . The subsequent stages of the image appearance are hand-made; it is a non-standard black-and-white press on bromsilver paper with a plasticity of daggerotype image. This technology is based on system of processing emulsion materials by Yuriy Babich
    Such tools, in my case are not "technology for the sake of technology." “Retro effect” in my works is also not my aim. The choice of these tools and techniques of image processing first of all reflects the philosophy I stick to.
    First of all, shooting in a large format means the extreme degree of realness, in comparison with a human eye. Camera fixes semitones in a different way, it has other focus qualities, it possesses hundred percentage of informativeness. Thanks to all these qualities largeformat camera forms the other type of reality, highly detailed elaboration and clearness, just the other type of presence!!!
    However this realism I achieve by means of the format, is important as only one of the components of the final result. Another component is mystical element. It is introduced in a processing stage (process of development of a negative). Developing process can take from 2 to 8 hours and it is difficult to predict the final result. Thus the absolute realism is combined with the mystical alchemy of photography in my works. In such a way I mystify reality, imparting some magic features to it.
    The way I go while creating each image is probably the longest and the most difficult. I find here the parallel with oriental practice. Oriental practice is a long, intensive process on a way of achievement of inner harmony. For me photography is also the way of finding inner harmony. It is both - self-knowledge, and the way of interaction with world around, as well as the best possibility to focus the attention of the spectator on a surrounding reality without breaking its integrity.
    Oriental plots are very often in my works; India, Bhutan, Sri Lanka, the Himalayas, "Labyrinths of the Japanese box", "Playing with netske". At the same time the plot is not so is important for me. I film a stone, a kiwi, a royal family and I concentrate mainly on process of a birth of a picture. Thus, I "do not become attached" to the object of filming...
    The life in a large megacity is full of vanity. Format filming does not stand the bustle, it demands meditative mood and thoroughness. This contradiction sometimes yields unexpected results. Even when I leave from the oriental theme, my toolkit and the approach bring me back. Invariably something oriental is present in quite European plots.
    Any process with the creative approach has one common thing-unpredictability of result. It is characteristic for photography as well. The unpredictability range in a method I use, reaches its maximum. Each picture is a risk to lose the image completely. In comparison with standard filming (average or a narrow format) – the efficiency of large-format filming is several times lower: one makes around ten shots a day. It will be a good result if two from them will be good. I risk consciously hoping to receive what inspires me most of all.
    Key concept for me is the anthology of photography. What happens with the image inside, how this magic comes to life, what is the secret of photographic alchemy? Every time I "cognize" the image, but this process is endless... And every shot for me is a new discovery.

    Родной город – Йошкар –Ола.
    Образование – Московский государственный университет культуры и искусства, кафедра фототворчества.
    Персональные выставки - 2005г. Выставочный зал Московского государственного университета культуры и искусств.
    2007г. «Нити мифов». Галерея. «Интерьеры Махараджей». Москва. «Три качества фотографии». Галерея Елены Врублевской. Москва.
    Гольф-2008г.Галерея Елены Врублевской
    «Сад расходящихся тропок» 2011г Марий-Эл,музей изобразительных искусств.
    «Сад расходящихся тропок» 2011г Чувашия,Новочебоксарский художественный музей.
    «Сад расходящихся тропок» 2011г. Татария,Зеленодольская галерея «Блик»
    Групповые выставки -
    2003г. Медиа-центр газеты «Известия». Москва.
    2005, 2006гг. Фотовыставки «Института фотографии». Галерея «Фотосоюз», Москва.
    2006г. «Мир глазами объектива» г. Долгопрудный.
    Выставка фотографии, носящей станковый характер. Г. Дубна.
    2007г. «Пространство Махараджей». Московский Дом художника
    Фестиваль «Ретро-стиль»
    ФотоЦентр. Г. Москва
    2008г. «Дао абстрактных смыслов». Галерея Елены Врублевской. Москва.
    АРТ Москва
    2009г. Мюнхен - совместная с Андреем Сидерским
    2009г. «Гейзеры подсознания» выставочный зал на Солянке.
    АРТ Москва
    2010г. «Портрет». г.Москва. Дом национальностей.
    2010 Арт Москва
    2010г."the FACE: эволюция портрета в фотографии" парадный зал Новосибирского государственного краеведческого музея
    2010г."the FACE: эволюция портрета в фотографии"
    Выставка была показана:
    Краеведческий музей, Новосибирск, 16.02- 14.03. 2011
    Красноярский культурно-исторический музейный комплекс, 31.03- 22.05. 2011
    затем она разделилась на Б/м пропорциональные части
    и отработала в Омске - галерея РОБа, июнь
    и Челябинске, Музей искусств, июль
    после чего два блока воссоединились в Екатеринбурге
    в Фотографическом музее <Дом Метенкова>, 17.08- 18.09. 2011
    25 ноября в полном объеме выставка открылась в музейно-выставочном комплексе
    РОСФОТО в Санкт Петербурге, г.Москва с 28.02.- 10.03.2012 Галерея Photohub_Manometr,

    2011г.»Метод мышления» г.Москва, галерея «чистка одежды».
    2011-2012г.г.»Поволжский треугольник №2»-Музей
    изобразительных искусств г.Йошкар-Ола
Личных фотографий нет
Последняя активность пользователя: 25 февраля ’2013   23:21

Просмотров профайла сегодня: 0
Просмотров профайла всего: 90

Статус пользователя:  Автор


Рейтинг пользователя: без рейтинга

О том, как повышается рейтинг, Вы можете узнать в разделе ПРАВИЛА



Всего работ: 91




Правила покупки работ, размещенных в магазине и общей галерее
Правила размещения и продажи работ в магазине и общей галерее

Трибуна сайта
мы в жизни любим только раз

Присоединяйтесь 



Наш рупор
https://www.neizvestniy-geniy.ru/cat/design/aquarel/465769.html?author

"Осень. Карельский перешеек."

Прощаемся с осенью...


Присоединяйтесь 






© 2009 - 2024 www.neizvestniy-geniy.ru         Карта сайта

Яндекс.Метрика
Мы в соц. сетях —  ВКонтакте Одноклассники Livejournal
Разработка web-сайта — Веб-студия BondSoft